AKTUELT

Moderne guldalder og kraftfulde skulpturer

To spændende kunstnere vil fylde Tingsalene fra d. 27. juni.

På væggene kan vi opleve maleren, Ulla Lundsgarts værker og på podierne skulptøren, Robert Jakobsens værker.

Ulla maler store lærreder med et væld af blomster. Hun betragter sig selv som en moderne, romantisk guldaldermaler, der forsøger at beskrive, hvordan alt i naturen er beåndet og udsprunget af en bagvedliggende struktur og sammenhæng.  Ulla Lundsgart har lavet udsmykningsarbejder og udstillet på utallige gallerier i ind- og udland.

Robert Jakobsen laver sjove og finurlige skulpturer, som oftest laves af kasseret materiale, primært jern og lidt bly og træ. Når det kasserede materiale kombineres påny og tænkes i en sammenhæng, kan der fremkomme skulpturer, som bevidner en form for genopstandelse. Han påstår, at skulpturerne er hans samtalepartnere. I modsætning til de levende er de tavse. Han kalder dem ”tavshedsholdere”.  De bliver ”kærlighedsbeskyttere, mytefortællere og tavshedsholdere”.

Kunstforeningen afholder fernisering den 27. juni kl. 14.

”Incontro"

– et møde mellem forskellige materialer og kunstnere med forskellig baggrund. 4 professionelle kunstnere præsenterer meget forskelligartede værker.

Mona Dam viser oliemalerier, der refererer til mønstre og ornamenter fra henholdsvis græske og orientalske områder, og i hendes billeder mødes den gamle og den nye verden.

Birthe Reinau arbejder med fotografik, dvs. fotos, der bliver overført til lærred og grafik i form af fotogravure på papir. Motiverne stammer bl.a. fra Cuba og Marokko og er inspireret af mennesker og miljøer.

Eva Thomsen arbejder i unika keramik, og laver skulpturelle stenstøjsformer i stramme former.

Endelig viser Trine Bach Jakobsen værker i porcelænsler, som bliver til finurlige figurer inspireret fra strand, vand, skaller og sten.

Kunstforeningen afholder fernisering på åbningsdagen kl. 11.

Besøg i Tinghuset

Vi er glade for at invitere gæster til at se udstillinger igen. Det bliver dog lidt anderledes, end det var før nedlukningen.

Af hensyn til alles sikkerhed og for at leve op til myndighedernes retningslinjer, vil der blive opsat skilte med anvisninger til ophold og færdsel rundt i huset.

Hjælp med at passe på jer selv og hinanden.

Tinghuset
Torvet 5, 8400 Ebeltoft