AKTUELT

”Incontro"

– et møde mellem forskellige materialer og kunstnere med forskellig baggrund. 4 professionelle kunstnere præsenterer meget forskelligartede værker.

Mona Dam viser oliemalerier, der refererer til mønstre og ornamenter fra henholdsvis græske og orientalske områder, og i hendes billeder mødes den gamle og den nye verden.

Birthe Reinau arbejder med fotografik, dvs. fotos, der bliver overført til lærred og grafik i form af fotogravure på papir. Motiverne stammer bl.a. fra Cuba og Marokko og er inspireret af mennesker og miljøer.

Eva Thomsen arbejder i unika keramik, og laver skulpturelle stenstøjsformer i stramme former.

Endelig viser Trine Bach Jakobsen værker i porcelænsler, som bliver til finurlige figurer inspireret fra strand, vand, skaller og sten.

Kunstforeningen afholder fernisering på åbningsdagen kl. 11.

FN's 17 verdensmål

Kunstforeningen har fået mulighed for at arrangere en kort, men meget aktuel udstilling.

Den 6. og 7. oktober udstiller Hans Tyrrestrup sine malerier, som viser hans illustrering af de 17 verdensmål. Dette arrangement laver vi i samarbejde med Bogby Ebeltoft, som udstiller lekture om emnet i forbindelse med udstillingen. Hans Tyrrestrup er maler, digter og foredragsholder, og han har i lang tid beskæftiget sig med bæredygtighed og har holdt udstillinger og foredrag om emnet.

Udstillingen åbner den 6. oktober kl. 14, og kunstforeningen holder fernisering kl. 16-18 samme dag. Åbningstalen holdes af Christian Simonsen, Bogby Ebeltoft.

I forbindelse med udstillingen arrangeres en Kulturaften d. 7. oktober kl. 19. Læs mere her.

Besøg i Tinghuset

Vi er glade for at invitere gæster til at se udstillinger igen. Det bliver dog lidt anderledes, end det var før nedlukningen.

Af hensyn til alles sikkerhed og for at leve op til myndighedernes retningslinjer, vil der blive opsat skilte med anvisninger til ophold og færdsel rundt i huset.

Hjælp med at passe på jer selv og hinanden.

Tinghuset
Torvet 5, 8400 Ebeltoft