K U N S T F O R E N I N G

Efterårsudstillingen 2022 - tema

Invitation til foreningens medlemmer

Kære medlem.

Du inviteres hermed til at udstille på Ebeltoft Kunstforenings Efterårsudstilling, der finder sted i perioden lørdag 8. oktober til og med søndag 23. oktober 2022 i Kunstbygningen Tinghuset i Ebeltoft. OBS.: Som noget nyt har vi forlænget udstillingsperioden for medlemsudstillinger fra 1 til 2 uger.

Da Efterårsudstillingen er en temaudstilling, har vi valgt at sende invitationen ud allerede nu, så deltagerne har mulighed for at arbejde med temaet i den kommende periode.

Efterårsudstillingen er som tidligere meldt ud en temaudstilling med temaet ”Cyklus”.

Yderlige informationer og inspiration til temaet kan ses her på hjemmesiden. Du er også altid velkommen til at kontakte et bestyrelsesmedlem, hvis du har yderligere spørgsmål til temaet.

Udstillingen åbnes officielt ved en fernisering lørdag 8. oktober kl. 11.00,

Der gælder følgende betingelser:

1. Du skal være medlem af Ebeltoft Kunstforening.
  2. Du har indbetalt tilmeldingsgebyr kr. 500 og kontingent for 2022.

(OBS.: Tilmeldingsgebyret betales først, når man har fået besked om, at man er kommet med)

1. Hver billedkunstner tildeles et vægareal på ca. 2,5 m bredt og 2 m højt.
  2. Udstillere på gulvet har ca. 2 m2 gulvplads. Der er podier til rådighed. Max. 8 værker pr. udstiller.
  3. Værker afleveres i Tinghuset onsdag 5. oktober mellem kl. 15 og 18.
  4. Afhentning af værker skal ske søndag 23. oktober mellem kl. 16 og 17.30.
  5. Udstillere har selv ansvaret for transport til og fra udstillingen.
  6. Afregning for solgte værker sker direkte mellem sælger og køber. Der er ikke provision til Ebeltoft Kunstforening ved salg.
  7. Udstillerne skal ikke nødvendigvis agere vagter i Tinghuset, men er meget velkomne til at deltage.
  8. Øvrige betingelser og oplysninger vil blive tilsendt udstillerne senere.

Ebeltoft Kunstforening sørger for følgende:

1. Udsender invitationer og modtager tilmeldinger.
  2. Bekræfter modtagelse af tilmeldinger og deltagelse senest mandag 27. juni.
  3. Forsikrer de udstillede værker.
  4. Fremstiller og opsætter udstillingsplakater samt udsender pressemeddelelse.
  5. Annoncerer udstillingen på foreningens Facebook og hjemmeside og udarbejder 4 præsentationsmapper.
  6. Kurator foretager tildeling af plads og ophængning. Kurator tilstræber en god udstilling med sammenhæng og vil derfor være den, der prioriterer mellem den enkelte kunstners indleverede værker.
  7. Afholder fernisering.

Ønsker du at deltage i udstillingen skal du udfylde en tilmeldingsblanket, som du finder under menupunktet udstillinger, Efterårsudstillingen. Har du spørgsmål, så ring til Annelise Valbak mobil 21300096.

Vi skal have din tilmelding senest tirsdag 21. juni. Bestyrelsen har besluttet, at der ved for mange tilmeldinger trækkes lod mellem de tilmeldinger, der er indgået inden for tilmeldingsfristen.

OBS. Medlemmer, der tilmelder sig indenfor de første tre dage og som ikke kommer med på efterårsudstillingen, vil få fortrinsret på påskeudstillingen 2023, hvis de ønsker det.

Annelise Valbak/ Ebeltoft Kunstforening