Ebelfestivals plakatkonkurrence

I samarbejde med Ebeltoft Kunstforening har Ebelfestival i lighed med tidligere år igen i 2023 udskrevet en plakatkonkurrence.

Der var i år det største antal plakater, der nogensinde har været.

I alt var udstillet 34 plakater, og hele ugen kunne publikum stemme på den plakat, de syntes, var det bedste forslag.

Vinderplakaten skal anvendes som plakat for Ebelfestival 2024 samt som etikette på Ebelfestival vinen 2024.

Der blev i alt afgivet 4669 stemmer, og vinder blev:
Julie Rasmussen, 587 stemmer
Præstemarksvej 25
8450 Hammel

Julie fik overrakt en del af præmien i form af en check på kr. 5.000 sponsoreret af Sol og Strand Ebeltoft.
Herudover består præmien af 12 flasker Ebelfestival rødvin med plakaten som etikette samt 25 stk. trykt plakat eller postkort, når tingene er fremstillet i løbet af foråret 2024.

Julie får overrakt gavecheck på kr. 5.000 af kontorchef Dorte Tandrup, Sol og Strand Ebeltoft (se foto)

Andenpræmien gik til (se foto nr. 1. i anden række)

Bo Sørensen, 540 stemmer
Hjørnestien 3,Tirstrup
8400 Ebeltoft

Tredjepræmien gik til (se foto nr. 2. i anden række)

Sandi Dalsgaard Møller, 518 stemmer
Skovdiget 18
8400 Ebeltoft

Både anden- og tredjepræmien fik overrakt blomster

Ebelfestival 2023

Indbydelse til at deltage i Ebelfestivals plakatkonkurrence

I lighed med tidligere år udskriver Ebelfestival i samarbejde med Ebeltoft Kunstforening en plakatkonkurrence. Formålet med konkurrencen er at få udviklet en plakat, som kan anvendes af Ebelfestival i 2024. Der har hvert år siden Ebelfestivals start i 2004 været afholdt plakatkonkurrence. Alle kan deltage i konkurrencen, og der er ingen bestemte krav til motivet. Formatet skal være A3 vertikalt og plakaten skal afleveres i Kunstbygningen Tinghuset, Torvet 5, Ebeltoft senest 1. oktober 2023. Plakaten skal mærkes med et 5 cifret nummer på bagsiden, og sammen med plakaten afleveres en kuvert med nummeret på og navnet inden i. Den vindende plakat udvælges ved en publikumsafstemning i forbindelse med Ebelfestival i uge 42, 2023. Præmien til vindende plakat er en pengegave på kr. 5.000, sponsoreret af Sol og Strand Ebeltoft samt 25 eksemplarer af den eventuelt trykte plakat og 12 flasker rødvin med plakaten som etikette. Plakaten anvendes af Ebelfestival til markedsføring og til etikette på Ebelfestival vinen i 2024.

De nærmere betingelser for deltagelse kan læses på Ebelfestivals hjemmeside www.ebelfestival.dk

Ebelfestival

Gete Villefrance