K U N S T F O R E N I N G

E B E L T O F T

Tinghuset sætter liv i kulturen!

Ebeltoft Kunstforening forfølger ideen om at skabe spændende og oplevelsesrige aktiviteter i kunstbygningen Tinghuset på Torvet. Derfor afholder foreningen en række arrangementer i vinterhalvåret med temaer inden for musik, kunstforståelse og forfatterskab. Arrangementerne vil blive gennemført under hyggelige former i et cafémiljø i Tingsalene.

Kommende arrangementer annonceres herunder
Har du en ide til et arangement, eller vil du selv arrangere et, eller har du et spørgsmål angående kulturarragementerne, så kontakt gerne et af medlemmerne i kulturudvalget på mail
kultur@ebeltoftkunstforening.dk

2022 Kommende arrangementer:

De næste arrangementer bliver først efter sommer.

2022 Tidligere arrangementer:

VI RØRER STEMMERNE MED ”MANDSKORET DJURSLAND”

Onsdag 30. marts 2022 kl. 19.00

”Mandskoret Djursland har fået et nyt hjemsted i Tinghuset. Det vil de gerne kvittere for med en velkomstaften - med sang.

Aftenen bliver udformet som en øveaften med indlagt koncert, og med temaerne: ”Viser fra den danske films guldalder” og ”Hyldest til kvinden”.

Og selvfølgelig nogle gode fællessange.

”Så syng da mand”

lad hjertet tale

thi hjertesproget er vers og sang !

Under dette motto har ”Mandskoret Djursland” bestået i 20 år. Fra 12 til 30 modne mænd, der under humørfyldt og dygtig ledelse af vores rytmiske dirigent Lone Sonne, synger hjertet fuldt.

Vi synger 4- stemmigt danske sange og viser, nordiske toner og mere svingende strofer.

Et af vores favorittemaer er sange til kvinden.

Vi synger for egen fornøjelse og sundhed i et godt kammeratskab, men træder gerne op, når vi syntes, vi er gode nok.

Der vil som vanligt være begrænsede billetter, der kan reserveres på nettet på kultur@ebeltoftkunstforening.dk.

Arrangementet støttes af Syddjurs Kommunes Kulturpulje og kan derfor gennemføres til en rimelig billetpris.

Da publikum selv skal være aktive til dette Kulturmøde, er aftenens billetpris sat til kr. 50.

Pris: 50 kr. for alle.
Tilmeld dig på mail på
kultur@ebeltoftkunstforening.dk.

Du vil modtage en kvittering med besked på, om der er reserveret en billet til dig.
Du er derefter sikret en plads direkte efter betaling på mobilepay 2337 1945 (kasserer Povl G. Smidt).
Du vil modtage kvittering, som du medbringer kopi af til arrangementet eller kan fremvise på telefon.
Du kan også møde op på selve aftenen , men så er du ikke garanteret en plads.

Tidligere 2022 arrangementer:

Torsdag 10. februar 2022 kl. 19:00

ALT UDSOLGT!

På Apostlenes heste gennem Europa
Aftenens fortæller er tømrermester BØRGE JACOBSEN fra Hyllested Skovgårde, der for 20 år siden gennemførte en pilgrimsrejse fra Hyllested til Jacobs Grav i Santiago de Compstella. 3200 km til fods.

Det blev en vandring på 6 måneder, hvor enkelthed, langsomhed, fordybelse og friheden blev faste følgesvende, og eventyret lå i de næste skridt.
Gennem ord og billeder vil Børge fortælle om sin pilgrimsrejse, hvad det gjorde for ham som menneske, for hans familie, og hvordan det ændrede retning i hans liv.

Der vil som vanligt være begrænsede billetter.

Pris: 75 kr. for medlemmer af kunstforeningen, 100 kr. for øvrige.

Billetter kan reserveres på mail: kultur@ebeltoftkunstforening.dk - skriv navn, medlemsnummer og antal. Betaling ved indgangen. Du betaler enten kontant eller via mobilepay 2337 1945 (kasserer Povl G. Schmidt).

Tak til Syddjurs Kommune, Kulturpuljen, for støtte til udstillings- og kulturaktiviteter

Følg os på Facebook

CVR-nr. 25610628

Sparekassen Kronjylland:
Reg.nr. 9360

Konto nr. 0010 110 548

Åbningstider:
Marts - oktober dagligt kl. 11 - 16
December - februar lukket

Åbningstiderne kan variere
Klik her for de aktuelle

Der er gratis adgang til udstillingerne