K U N S T F O R E N I N G

E B E L T O F T

Kunstforeningens formål

I Kunstforeningen bestræber vi os på at være et udstillingssted for professionelle udøvende samtidskunstnere fra hele landet. Desuden er det vores mål at være et podium for de mange professionelle kunstnere i vores lokalområde samt for de udøvende kunstnere blandt foreningens medlemmer. Vi bestræber os på at vise et bredt spekter af moderne kunst.

Som kunstforening indkøber vi værker fra alle udstillinger afholdt af foreningen. De bliver udloddet til foreningens medlemmer én gang om året til generalforsamlingen. Indkøb af kunst er samtidig en salgsgaranti for de udstillende kunstnere.

Ebeltoft Kunstforening har en privilegeret position i Tinghuset på Torvet i hjertet af det gamle Ebeltoft. Vi betragter det derfor som vores opgave at være et solidt kvalitativt kulturtilbud i byen, både for fastboende og turister. Udstillingsåret løber fra marts til december, og vi har ca. 15.000 besøgende om året. Vi glæder os over, at vi har mulighed for at tilbyde gratis adgang for besøgende, hvilket blandt andet er muligt, fordi foreningen udelukkende drives af frivillige og støttes af en bred vifte af sponsorer.

Tak til Syddjurs Kommune, Kulturpuljen, for støtte til udstillings- og kulturaktiviteter

Følg os på Facebook

CVR-nr. 25610628

Sparekassen Kronjylland:
Reg.nr. 9360

Konto nr. 0010 110 548

Åbningstider:
Marts - oktober dagligt kl. 11 - 16
December - februar lukket

Åbningstiderne kan variere
Klik her for de aktuelle

Der er gratis adgang til udstillingerne